designhjälp - inläggsrubriker

Jag utgår från stilmallen fashion.

Tänkte lägga in lite designhjälp här, inte för jag tror att någon läser, men kul ändå. Idag blir det rubriker till inläggen jag tar tag i:

För att ändra färg, storlek samt e.v bakgrund:
Gå in i stilmallen och leta upp /** Entry headers **/      'Avsnittet' med rubriker ser ut såhär:

/** Entry headers **/
h3 {
background: #FFFFFF;
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 15px;
font-weight: bold;
padding:10px 10px 10px 0px;
color: #000000;
margin: 0px 0px 10px;
text-transform: uppercase;

Haha, jag är inte så bra på att förklara, menmen. Det som är med fet understruken text är det ni ska hålla koll på. Det första står för bakgrunden, om ni vill ha någon. min andra blogg (klicka) har t.ex svart bakgrund. Om ni vill ha det, så är det bara ändra så det ser ut såhär:

background: #000000;

Det där var med svart bakgrund ;) Om ni vill ha nån annan färg kan ni kolla på en färgkarta, HÄR. Och då måste ni förstås ändra color: #000000; till color: #FFFFFF;    000000 står för svart, och FFFFFF för vit. Storleken ändrar ni på font-size: 15px;

Hoppas alla förstod :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi kommer driva
med hela modevärlden, håll utkik! Du skulle inte vilja hjälpa oss med designen?

2008-01-19 @ 18:45:34
URL: http://foj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0